قایقرانی کردن تالاب تبدیل پرنده اعتبار

قایقرانی کردن: تالاب تبدیل پرنده اعتبار کرمانشاه تالاب هشیلان پرنده نگری حفاظت محیط زیست

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار حوادث مادر و ‌3 کودک قربانی جنایت شیشه‌ای

مردی که خانه‌اش را به محلی جهت خوش‌گذرانی تبدیل کرده بود، هرگز تصور نمی‌کرد همسر و سه کودکش قربانی جنایت دوستش شوند. 

مادر و 3 کودک قربانی جنایت شیشه ای

عبارات مهم : جنایت

مردی که منزل اش را به محلی جهت خوش گذرانی تبدیل کرده بود، هرگز تصور نمی کرد همسر و سه کودکش قربانی جنایت دوستش شوند.

متهم مردی جوان است که شب اتفاق جهت مصرف شیشه به منزل دوستش رفته بود ولی در یک لحظه دچار توهم شد و مادر خانواده را با دست هایش خفه کرد. او جهت صحنه سازی و فرار از جنایت، دودکش بخاری را از جا درآورد تا همه چیز را یک گازگرفتگی نشان دهد ولی با این کار، سه کودک خردسال خانواده نیز بر اثر تنفس منواکسیدکربن جان باختند تا چهار قتل در پرونده متهم ثبت شود. سرهنگ سعیدیان، مدیر اداره مبارزه با قتل پلیس آگاهی ناجا، دکتر دالوند، قاضی و کارشناس حقوقی و هانیه فراهانی روان شناس در برنامه «رد پای حادثه» رادیو کشور عزیزمان ایران به تشریح شرح پرونده پرداختند و ریشه های این قبیل جنایت ها را مورد بررسی قرار دادند.

تلاش ناکام جهت فرار از جنایت

مادر و ‌3 کودک قربانی جنایت شیشه‌ای

رئیس اداره مبارزه با قتل پلیس آگاهی ناجا راجع به این پرونده گفت: «زمستان 91، گازگرفتگی منجر به فوت یک مادر و سه کودک خردسالش در یک ساختمان مسکونی به پلیس اطلاع داده شد. بعد از انتقال اجساد به پزشکی قانونی مشخص شد سه کودک چهار، شش و هشت ساله به علت تنفس منواکسیدکربن جان خود را از دست داده اند ولی علت فوت مادرشان، خفگی ناشی از فشار بر گردن هست. با کشف این سرنخ، تحقیقات جهت دستگیری قاتل شروع شد و آخر ردپای یکی از دوستان شوهر مقتول در ماجرا به دست آمد.» سرهنگ سعیدیان به دستگیری متهم اشاره کرد و افزود: «متهم مردی مجرد است که جهت مصرف شیشه و خوش گذرانی به منزل مقتولان رفت و آمد داشت.

شب حادثه، پدر خانواده به مهمانی رفته بود و متهم به گمان این که او به این زودی ها برنمی گردد، به منزل او رفت و مشغول کشیدن مواد شد. متهم بر اثر توهم ناشی از مصرف شیشه، ابتدا مادر خانواده را خفه کرد سپس جهت عادی نشان دادن حادثه، لوله دودکش بخاری را درآورد و باعث انتشار گاز منواکسیدکربن و فوت سه کودک چهار، شش و هشت ساله خانواده شد.»

مردی که خانه‌اش را به محلی جهت خوش‌گذرانی تبدیل کرده بود، هرگز تصور نمی‌کرد همسر و سه کودکش قربانی جنایت دوستش شوند. 

افراد را بدون آشنایی به حریم خود راه ندهید

سرهنگ سعیدیان با بیان این که افراد متاهل نباید دوستان مجرد خود را بدون آشنایی به حریم خانوادگی ارزش راه بدهند، راجع به خطرات مصرف روانگردان شیشه هشدار داد: «متهم پرونده، معتاد به شیشه و همکار پدر خانواده بود و ورودش به خانه، روابطی در پی داشت. مصرف شیشه باعث بروز اختلالات روانی در افراد می شود که از جمله آنها، زیاد کردن توان فیزیکی فرد، سرخوشی، ناآرامی و اضطراب، سوءظن همراه با توهم، پرخاشگری، حمله های ناگهانی، بی خوابی شدید، تکرار حرف ها و پرچانگی، عوض کردن ناگهانی در واکنش‌ها و گفتار، اختلال در درک، توهم پرواز از ارتفاع بلند و موارد مشابه هست. این ماده بتدریج فرد را به خود وابسته می کند و با زیاد کردن مصرف، هم او و هم خانواده اش را به ورطه نابودی می کشاند.»

مجازات قصاص در انتظار قاتل بی رحم

دکتر دالوند، قاضی و کارشناس حقوقی با بیان این که در این پرونده، چهار قتل رخ داده است که یکی از آنها مباشرت و سه مورد دیگر تسبیب در قتل هست، گفت: «در مباشرت، شخص به شکل مستقیم، دیگری را به قتل می رساند ولی در تسبیب، فرد به طور مستقیم در قتل دخالتی ندارد و با شیوه هایی مثل ریختن سم در غذا، فرد را می کشد. در این پرونده با توجه به یک فقره مباشرت و سه فقره تسبیب در قتل، فعل عمدی رخ داده و مجازات متهم نیز قصاص هست. البته اگر اولیای دم از قصاص صرف نظر کنند باز هم جنبه عمومی جرم پابرجاست و مجازات آن سه تا ده سال حبس خواهد بود.»

مادر و ‌3 کودک قربانی جنایت شیشه‌ای

وی با بیان این که جرایم استعمال مواد مخدر، تهیه مکان جهت مصرف و رابطه نامشروع نیز هرکدام مجازات جداگانه ای دارد، افزود: «براساس ماده ده قانون مبارزه با مواد مخدر، فرد معتاد بعد از دستگیری باید به مراکز ترک اعتیاد برده سپس مورد محاکمه قرار گیرد. طبق ماده 19 نیز مجازات استعمال مواد مخدر 64 ضربه شلاق و جهت تهیه کننده محل مصرف دو سال حبس و 74 ضربه شلاق هست. ارتباط نامشروع هم باید از جانب شاکی شخصی مطرح و تحقیقات به شکل سری و محرمانه انجام شود.»

این قاضی و کارشناس حقوقی با اشاره به این که اگر فردی چند نفر را به قتل برساند در صورت تقاضای اولیای دم، قصاص می شود، افزود: «در این قبیل پرونده ها، زوج نمی تواند جهت همسرش تقاضای قصاص کند ولی درخصوص کودکانش از این حق برخوردار هست. جهت مقتوله نیز والدینش در مقام اولیای دم خواهند بود. البته اگر آنها در قید حیات نباشند، بستگان درجه 2 می توانند تقاضای خود را به داگاه ارائه کنند.»

مردی که خانه‌اش را به محلی جهت خوش‌گذرانی تبدیل کرده بود، هرگز تصور نمی‌کرد همسر و سه کودکش قربانی جنایت دوستش شوند. 

لزوم آموزش کودکان در خانواده

هانیه فراهانی

روان شناس

با رشد فناوری در سال های اخیر، روابط افراد نیز با پیچیدگی هایی روبه رو شده است است و بعضا حد و مرزها رعایت نمی شود. شاهد این مدعا، زیاد کردن آمار خیانت و طلاق است که به علت عدم مدیریت درست روابط بین اعضای خانواده رقم خورده هست. این در حالی است که مدیریت یک مهارت است و باید به خانواده ها آموخته شود. نخستین وظیفه به عهده والدین هست. آنها باید به فرزندان خود بیاموزند با رعایت هشدارها از افتادن در دام جرایم خشونت آمیز مانند قتل و تجاوز در امان باشند. والدین باید به این توصیه مهم توجه کنند لزومی به رفت و آمد با همکارانی که آشنایی درستی از آنها ندارند، نیست. بعضا پدر و مادرها به فرزندانشان یاد می دهند دوستان خانوادگی را با الفاظ عمو یا خاله صدا بزنند در حالی که این کار باعث ایجاد آسیب روانی جدی در کودک می شود و بدترین آسیب ها مثل تجاوز به کودکان نیز از طرف همین افراد رخ داده هست. جهت جلوگیری از این موارد، پدر و مادر باید در بازی هایشان با فرزندان، اعضای حساس بدن آنها را با نقاشی یا استفاده از عروسک ها نشان دهند. همچنین باید به کودکان بگویند هرگز اجازه ندهند افراد به نقاط حساس بدنشان دست بزنند.

مادر و ‌3 کودک قربانی جنایت شیشه‌ای

برای آموزش این موارد، ابتدا خود والدین باید مورد آموزش قرار گیرند. آنها باید بدانند دو نوع راز داریم؛ خوب و بد. راز خوب مثل هدیه گرفتن و راز بد مثل تعرض است که کودک باید این قبیل موارد را فقط با والدینش درمیان بگذارد. پدر و مادرها باید شرایطی فراهم کنند تا کودکان حرف هایشان را براحتی با آنها در میان بگذارند و از طرفی والدین هم نباید کودک را شماتت کنند.

در پرونده حاضر، شاهد قتل یک مادر و سه کودکش به وسیله همکار پدر خانواده بودیم. مواردی مانند عدم حمایت نیرومند اجتماعی، حمایت ضعیف بین زوجین و کمبود عوامل گوناگون در بروز این جنایت دخیل بوده هست. در واقع هرچه بدنه خانواده ضعیف تر باشد، ضربه پذیری آن نیز زیاد می شود.

مورد مهم دیگر اعتیاد متهم به شیشه هست. مصرف این روانگردان، خشونت های جبران ناپذیر، توهم و ارتکاب جرایم خشن را در پی دارد. افرادی که شخص مصرف کننده ای در منزل دارند اگر ردپایی از توهم، سوءظن یا خشونت در او دیدند، فورا منزل را ترک کنند. درمان این افراد باید در اولویت قرار گیرد آیا که شیوع مصرف روانگردان خصوصا در بین جوانان باعث رشد خشونت و جرایم می شود.

جام جم

واژه های کلیدی: جنایت | خشونت | مجازات | والدین | پرونده | والدین | کودکان | خانواده

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه